Resepi Nasi Ayam Diraja Paling Sedap

Resepi Nasi Ayam Diraja Paling Sedap – Kanak-kanak anak saya suka makan nasi ayam dan ia kelihatan seperti mereka tidak pernah penat letih. Beberapa hari hubby akan berhenti di Gulam saya membeli pek 4 atau 5 dari nasi ayam. Harga bukan murah dan ayam adalah ciput jer. Jadi saya meminta suami membeli ayam yang dimasak untuk nasi ayam. Buat masa ini saya menggunakan resipi nasi ayam Nani Rostam sangat menyelerakan berkata dan commended sesiapa yang pernah merasainya. Jadi aku menelefon resipi nasi ayam berperisa tempahan.

Oleh yang demikian kerana kanak-kanak sangat gemar nasi ayam, begitu tidak hairanlah jika saya mempunyai 8 ayam nasi resepi koleksi yang saya suka. Yang telah sangat tidak menyenangkan kepada saya adalah A sangat istimewa ayam nasi berperisa di sini, di sini nasi ayam Hainan, nasi ayam Ipoh di The berperisa ayam nasi asal di sini dan di sini. Juga menyelerakan yang lain juga.

Sejak Aween semalaman yang meminta saya untuk memasak nasi ayam tetapi saya sahaja yang agak rata dengan memberi sebab-sebab nasi ayam indah dimasak untuk dimakan semasa berulang-ulang kali. Pulak lagi, saya benar-benar tidak boleh berdiri terlalu baik. Kesejukan shivered seluruh badan, terutamanya lama berdiri anak berusia. Nasib baik adalah ideologi beliau. Jadi kerana janji-janji mesti disimpan, dipaksa hari saya mengotakannya. Memasak sambil duduk di atas bangku yang.

Apakah pendapat saya, dan anak-anak tentang resipi ini? Huuuu adalah lazat. Giler juga jika istilah hamba kepada hamba sekarang. Menyelerakan nasi dan ayam yang juga lazat. Jika kanak-kanak tahu bagaimana untuk mendapatkan kenalah cuba yang lazat, sendiri. Jangan lupa, ini anak saya juga berkongsi resipi ayam nasi Kak Laily Subang Jaya yang berperisa dan menjadi kelahiran kanak-kanak kegemaran kami. Jika di bulan Ramadhan, ia akan diaturkan panjang untuk membeli nasi ayam Kak Laily yang kini telah meninggal dunia. Al Fatihah untuk roh adik Laily. Saya telah belajar resepinya dengan maid Kak Laily. Boleh klik di sini.

Jom kita lihat resipi nasi ayam yang saya Nani Rostam walaupun dengan cara yang lebih mudah, terutama untuk menyemak bahan-bahan yang diperlukan.

resepi nasi ayam diraja

resepi nasi ayam diraja

Bahan-bahan (2 Menu)

resepi nasi ayam Nasi :

  • 2 cawan beras basuh dan toskan
  • 2 cawan air
  • stok ayam 2 cawan
  • halia (diambil dari stok ayam)
  • bawang putih
  • 1 sudu besar mentega
  • Pandan daun

resepi masakan ayam Sup / stok ayam :

  • 1/2 ekor ayam
  • halia 1 inci dan paip Hiris kasar yang sedikit
  • 1 kiub ayam
  • 1/2 bilah besar perisa sup
  • pasli dan chives
  • bawang putih 4 bantal pada paip

resepi bubur ayam Bahan Perap :

  • sos tiram pisau besar 1/2
  • 1/2 besar sudu kicap manis
  • 3 Kupas bawang putih yang ditoreh

resepi nasi ayam hainan Sos Cili :

  • 1 cili merah dicincang halus berpunca
  • beberapa tangkai dicincang halus cili api (ikut persekitaran penanaman lada di setiap)
  • sedikit halia (diambil dari stok ayam) halus dicincang
  • 2 mengupas bawang putih yang dicincang halus
  • sos cili 3 bilah yang besar
  • Kurang air
  • lembu sedikit jus limau nipis
  • sedikit serbuk kunyit – ni terletak pada nasi. Nak bagi cantik Kaler Lama

Cara-cara membuat resepi nasi ayam sedap :

  1. Rebus bawang putih dan halia bersama kiub perisa ayam dan sup.
  2. Biarkan ia rebus masukkan ayam dan masak selama 20 minit.
  3. Keluarkan ayam dan toskan. Bahan perapan ke dalam campuran sebagainya. Perap selama 1 atau 2 jam. Perap je ok berkelip-kelip.
  4. Selebihnya kita membuat sup. Memotong chives dan pasli. Kemudian Campurkan semua. Diberikan rasa anda.
  5. Sedia.
  6. Untuk nasi pula. Panaskan mentega di dalam periuk nasi.
  7. Tumis bawang putih bersama-sama dengan daun pandan dan halia.
  8. Apabila nasi yang harum dan huru-hara masukkan serta-merta.
  9. Tambah stok air dan ayam dan sedikit garam. Demi lama hanya kerana stok ayam dah masin. Jika terdapat mana-mana kanak-kanak susun atur takpe tu dah kerana kemudian sup masin.
  10. Tanak biasa pelbagai jenis beras.
  11. Sementara menunggu nasi masak. Sediakan juga dengan cili sos.
  12. Korang boleh blend semua bahan-bahan tu cili sos dan masak bersama sos cili dan air.
  13. Kerana aku takde blender jadi aku dicincang ia adalah seperti yang licin sebaik mungkin.
  14. Memasak bersama sos cili dan air. Sesuaikan kepekatan menyertai seperti korang. Tetapi tidak terlalu tebal.
  15. Perasakan dengan garam dan sedikit gula. Jika taknak tata-letak gula ok je.
  16. Untuk ayam goreng dengan api sederhana. Tidak lama sangat goreng diperolehi. Hitam dah agak Lama perlu dia angkat. Berhati-hati untuk tidak scorch pulak.
  17. Sedia. Berkhidmat dengan sedikit salad dan tomato.

Baca Juga : Resepi Ayam Panggang Yogurt Mudah

Demikianlah artikel kami tentang resepi nasi ayam penyet, semoga dapat bermanfaat bagi kalian semua. Terimakasih Telah Membaca Artikel kami tentang resepi nasi ayam simple.

Resepi Nasi Ayam Diraja Paling Sedap | Syatama Ginola | 4.5