Resepi Hati Ayam Masak Pedas

Resepi Hati Ayam Masak Pedas – Bila dibuka peti sejuk, ternampak pulak beberapa ketul hati ayam dan hempedal yang tersimpan semasa membeli ayam sebelum raya baru ni. Kami jarang beli hati ayam, tak kira la hati ayam ke, hati lembu ke, maklumlah anak anak tak suka. Yang suka makan hati, ni saya sorang jer. Asyik makan hati jer, tak tahu la sampai bila, sabor berbanyak.

Semalam saya masak makanan kegemaran ibu saya. Sentiasa memasak satu kursus ringkas, berlaku semalam, aku punya sibuk boleh memasak apa yang saya suka. Semalam saya pergi ke pasar, saw alat ayam masih utuh. Mengingati bahawa kasih sayang ibu adalah jika saya masak alat ayam masak kicap. Selain resipi memasak sos ayam hati, saya selalu masak dengan pelbagai resipi lain. Hati ayam sedap dimakan dengan panas kukus beras dan berkhidmat dengan masam pedas. Resipi JOHOR masam, saya berkongsi haritu.

Saya masa kecil-kecil, ibu tidak akan membiarkan saya makan organ-organ dalaman. Mungkin hujung pertama ialah takut nanti apabila belajar sukar untuk difahami. Apabila anda sudah membesar, aku semakin suka makan hati ayam. Jika anda ingin makan ayam yang hati rasa, saya masak di rumah semata-mata. Jangan sekali-kali membeli di kedai. Sekali saya makan di pub, kuat bau busuk hati ayam kerana terlalu sangat. Berterusan kehilangan selera makan. Hari ini, saya ingin berkongsi satu lagi resipi yang mudah dan cepat dengan anda semua. Resepi untuk masak hati ayam sos. Datang bersama-sama dengan saya ke dapur untuk melihat bahan-bahan dan cara masak hati ayam sos. semoga berjaya!

Kali ini saya menyediakan hati goreng yang dimasak dengan sambal jer ala ala resepi minang yang diajar oleh Ira, adik ipar saya. Sedap juga dan yang penting cepat disediakan. Tidak banyak masa dihabiskan di dapur.

Jom layan resepi yang saya gunakan hari ini. Ringkas mudah dan cepat disediakan..

Hi korang! Suka makan hati dan pedal ayam tak? Biasanya goreng ajela hati ayam tu kan..takpun masak dengan sayur kacang panjang. Bukak je peti ais, cuma ada hati dan pedal ayam je dalam sebekas. Nak pergi beli barang untuk memasak, kemalasan sebab hari hujan. Buat korang yang ada simpan hati ayam ni, bolehlah cuba resepi Hati & Pedal Ayam Masak Rempah ni ha. Kelainan la sikit dari masak kicap tu kan!

Resepi Hati Ayam Masak Pedas

Resepi Hati Ayam Masak Pedas

Hati Ayam Goreng Cili

Bahan bahan resepi hati ayam masak sambal :

  • Cili merah
  • Bawang merah
  • Garam
  • Gula
  • Air asam limau kasturi

Cara cara resepi hati ayam masak merah :

  1. Hati ayam dibubuh garam kunyit dan digoreng.
  2. Tumbuk kasar cili merah hidup dan bawang merah. Dengan menggunakan minyak yang sama, tumis bahan tumbuk hingga sedikit garing, masukkan garam, gula dan perah air limau kasturi. Kalau hendak menggunakan cuka pun boleh juga sebagai ganti air perahan limau.
  3. Masukkan hati ayam yang telah digoreng tadi ke dalam sambal. Kacau hingga sebati dan siap untuk dihidangkan.

Baca Juga : Resepi Hati Ayam Masak Sambal

Hati ayam tak disukai sangat, betul ke? Apa kata kita cuba resepi ini, resepi hati ayam masak ketumbar untuk dihidangkan bersama nasi.

Resepi Hati Ayam Masak Pedas | Syatama Ginola | 4.5