Resepi Ayam Pansuh Simple

Resepi Ayam Pansuh Simple – Bagaimana kalian lakukan resepi masakan ayam Lama masa Tiada pengemaskinian, betul-betul?? Seseorang ada merindui??? hehehehe (omong kosong)… Perasaan kanak-kanak merindui pulak chattering lama dok sini… Saya berfikir dan bermeditasi update apa-apa di sini… Atlast, buat masa ini saya mempunyai entri yang saya suka ingin berkongsi kat orang ramai kot yang best… Memandangkan Masterchef selebriti yang kini Panas semula artikel… jadi, kita juga ingin menjadi seorang pembohong masterchef rabbani (omong kosong dua kali)… Entri kali kami berkongsi artikel pulak resipi ini…

resepi kerabu kaki ayam kami adalah ayam masa ini tamat… FYI, ayam pansuh adalah satu makanan yang sangat popular di kalangan orang-orang di Sarawak. Pada asalnya, mencetuskan utama resipi ayam pansuh Iban ni… ni unik sebab pansuh ayam dimasak dalam buluh… Barraak… LA2 membuat bungkusan begitu…

1 Jun 2013 sempena hari Sabtu ritu, keluarga kita sudah bekerjasama, bekerjasama, berusaha bersungguh-sungguh dan berjuang (di mana Klausa) untuk menyediakan resepi yang mabeles, iaitu ayam Pansuh versi keluarga saya…… Mod peranti kihkihkih berkata. lain-lain. orang menyambut Gawai, kami sibuk tidak mahu ‘selamat datang’ (diberi Makan tiga kali)…

Sebelum itu, saya berikan habaq jelas dahulu, hampir dok dekat2 lakaran… pansuh membela ayam jantan tu tiada akan banyak cara untuk memasak atau kanak-kanak versi… Jadi, NI ME & keluarga versi (lihat lakaran yang memberikan Mata besar bijik tu)… Terma-terma yang bahan yang mungkin berbeza dari masterchef lain (hamboiiiii… hahahaha) tetapi sama-sama penting untuk memasak mereka, ‘penyumbat’ dalam buluh… hehehe… Jadi, maju Cari petunjuk la kat mana2 sangat pelik, dia punya resipi sama. .. hohoho… sekarang, jangan sia-siakan lg masa anda…

Resepi Ayam Pansuh

Resepi Ayam Pansuh

Bahan-bahan resepi ayam masak serai :

  • Ayam (mana2 spesis ayam, boleh je tetapi saya mencadangkan anda menggunakan ayam lama)
  • Buluh (berpakaian)
  • Sloth daun (pilihan) (JAP jika daun, boleh saya meletakkan bunga… Jika anda tidak mahu meletakkan takpe)
  • Garam (secukup rasa)
  • Ajinomoto (secukup rasa)
  • Daun ubi kayu
  • Bawang putih
  • Bawang merah
  • Serai
  • halia

Cara membuat resepi lasagna ayam :

  1. Ayam: Buang dibuang bulu (jika menggunakan ayam hidup), orang-ramai dibakar wince la kat api sehingga ayam kalian jadi mcm dalam gambar ini… Jika ayam sedia untuk membuang rambut mcm tu kat pasaran ini dipengaruhi oleh bahan api cenggini terlebih dahulu…
  2. Htu, potong ayam beberapa bahagian (cara dia senang je, orang ramai
    buluh berdiameter besar melihat anda lelaki pergi… agak2 la, nenek punya ayam untuk mendaftar masuk
    buluh tu…)
  3. Bawang putih, Serai, bawang dan halia: ditumbuk (tidak perlu untuk menumbuk sehingga… lecek sehingga lebam lunyai lakaran je
  4. Menggabungkan bawang, shallot, Serai dan halia yang telah ditumbuk ayam telah sedia untuk dipotong.
  5. Htu Tambah garam dan Ajinomoto (secukup rasa)…
  6. Masukkan daun sloth
  7. Campurkan dengan bahan-bahan lain tadi
  8. Buluh: Selepas selesai setakat bahan-bahan ini…… Amaran mengambil buluh, buluh tu basuh sebelum digunakan.
  9. Itu sahaja membasuh buluh, masukkan ayam… Hampir, ingin menunjukkan langkah demi langkah Tambah ayam (saya mahu melihat semua orang anda memahami… hahahahha)… tu membela ayam jantan tidak mengisi Ruang penuh… Lakaran bagi
  10. Daun ubi kayu, Daun ubi kayu tu basuh pertama ye… htu, iambic daun je… htu, bercerancang sesuai untuknya sehingga lepas reed valve.
  11. Senang je kan? PAH boleh lah tu… Ala korang bahan api, bahan bakar pembalut je… Janji pintar kawalan kebakaran…
  12. Tempoh yang dia mahu memasak dengan api bergantung kepada topik…
  13. Pandai2 dia sedikit… Itulah sebabnya dalam sejam la Ya…
  14. Jadi bagaimana untuk membuat ayam pansuh la ni… tidak. Dia sangat sedih, bukan??

Baca Juga : Resepi Sup Ayam Jagung Manis

* Sebenarnya, jika anda berfikir bahawa penggunaan buluh tu je messy… anda boleh memasak dapur gas moden LA2 begitu… sia-sia… Ia bukan hanya yang sama untuk semua guna buluh nampaknya… semoga berjaya

Resepi Ayam Pansuh Simple | Syatama Ginola | 4.5