Resepi Ayam Panggang Ala Kenny Rogers Paling Sedap

Resepi Ayam Panggang Ala Kenny Rogers Paling Sedap – Resepi asal dari mana ye?? tidak pasti tapi menurut CT sumber dari Che Mid FP. terima kasih lah ye kepada resepi Tuhan. Kerana ia mempunyai simpanan wang ACP dok bertunggu tu kat tangga Kenny Rogers… hehe

Resepi sosnya juga dari dapur comot yg dah lama tak… yang lain cikgu Hana kita lah… TERLIHAT ALI BERADA… sibuk betul cikgu ni sekarang… jarang-jarang masuk dapur… atau kadang-kadang pergi di dapur… hihi
Resipi sos dari Hana ni lagi sedap dan sangat sesuai jika makan dengan Kenny Rogers ayam ni…
Jika anak sesiapa pun cuba untuk pinggan keluarga hujung minggu boleh lah cuba… layak… baloiii

Cuti-cuti di sini terdapat pasti yang teringin nak cuba resipi yang agak ‘istimewa’ untuk keluarga, bukan?

Jadi, apa kata-kata anda cuba Bakar ayam resipi a Kenny Rogers yang mudah. Walaupun syarahan ‘mudah’, tetapi hasilnya adalah sangat menggoda. Anak-anak pasti suka!
resepi ayam ala kenny rogers

resepi ayam ala kenny rogers

RESEPI PANGGANG AYAM LA KENNY ROGERS

Berikut adalah resipi ayam panggang istimewa ini adalah hasil air tangan Puan Herda Johan.

BAHAN resepi nasi ayam ala kenny rogers :

1) ayam 1 kg +

Bahan-bahan resepi ayam golek ala kenny rogers :
Kisar
2 Bawang besar 2 biji)
3) 4 ulas bawang putih
4) 1 inci halia
5) 1 ayam kiub maggi/knorr
6) 2 sudu serbuk lada hitam
7) 1 sudu kecil sos lada hitam
8) garam 1 sudu teh
9) 1 sudu besar gula
10) air 100 ml

Bahan-bahan perasa resepi ayam bbq ala kenny rogers :
11) 2 sudu madu (pilihan)
12) 3 camca besar minyak zaitun
13) 2 camca besar yang dicampur herba @ daun oregano

BAGAIMANA UNTUK MEMASAK resipi ayam bakar ala kenny rogers

1. potong ayam CLEANSE &

Pertama sekali, Bersihkan ayam. Anda boleh dipotong 4 atau tiada buruk sekali.

Jika ia tidak dipotong, jangan lupa untuk memasukkan sedikit ayam ke dalam bahan-bahan perap kemudian.

resepi panggang ayam la kenny rogers

2. BAHAN KISAR

Mengisar semua bahan-bahan bernombor 2-10 seperti dalam senarai di atas menggunakan ‘blender’.

resepi ayam panggang

Recipe-Chicken-grilled-ala-Kenny-Rogers-1

3. celup ayam

Menggabungkan bahan-bahan marinate iaitu madu, minyak zaitun dan herba/oregano bercampur bersama-sama dengan bahan perasa yang halus dan kacau dalam bekas.

Tuang semua bahan ke dalam ayam dan lumur. Tutup bekas dan marinate 2 jam di dalam peti sejuk pada sejuk.
4. masak

Terdapat 2 cara-cara untuk memasak ayam panggang ini. Sila pilih yang mudah dan mengikut citarasa masing-masing.

A) dapur pembakar roti tinggi tekanan/sihir

Apabila menggunakan jenis ini pan atau kontemporari dengannya, anda boleh memasak ayam buat selama 30 minit. Selepas itu, ‘ ‘ digoreng dengan sedikit minyak atas kuali untuk mendapatkan kerangupan ini dan merasai daging panggang yang lazat.
B) almari /’ ketuhar ‘

Jika anda ingin menggunakan ‘ketuhar’, Panaskan pada suhu 180′ c-200 ‘ c. gunakan api atas bawah. Sear selama 1 jam ke 1 1/2 jam untuk masak. Selepas 1/2 jam pertama, flush dengan bahan perasa Kuah ayam dan tuangkan sedikit minyak supaya ayam ini tidak kering.

* Suhu ‘ketuhar’ bergantung kepada saiz oven. Jika saiz ‘ketuhar’ lebih besar, menggunakan suhu yang lebih tinggi.
5. BERSEDIA!

Apabila selesai, sila lihat selepas kandungan di dalamnya sudah cukup masak. Aroma yang wangi memang, lebih-lebih lagi dengan campuran pelbagai rempah.

Sekarang dah boleh dihidangkan. Mudah, bukan?

semoga berjaya!

Sesungguhnya yang ‘mudah’ hanya panggang resipi ayam a Kenny Rogers ini nampaknya. Tidak memerlukan banyak langkah-langkah, hanya mengambil masa sedikit persediaan awal kerana ia akan mengambil masa untuk marinating ayam.

Apapun, keputusan yang sememangnya luar biasa, menurut juga peristiwa-peristiwa orang ramai!

Baca Juga : Resepi Ayam Bakar Sedap dan Mudah

Ini hidangan ayam panggang boleh menjadi hidangan istimewa pada makanan jam keluarga, resepi ayam panggang kenny rogers memang sedap betul. Nasib baik dengan resipi dan bakar ayam yang anda boleh rasa lazat terasa stabil. Demikian artikel lengkap tentang resepi ayam panggang berempah. Semoga bermanfaat ya!

Resepi Ayam Panggang Ala Kenny Rogers Paling Sedap | Syatama Ginola | 4.5