Resepi Ayam Masak Sos

Resepi Ayam Masak Sos – Terima kasih Tuhan mkn pagi penuh malam tadi dengan fmily Jap. Hari ini ikan je yang ringkas tetapi menarik ckup Encik spring dibuka sweetheart. Sebagai sebuah karya dalam 5 hari sekali mengikut BUR mkn pn tu je mkn br ni kat rumah, mak daging kendi dh xlarat hendak masak. Ditambah pula dengan LG dengan tahap suhu panas yang sangat kering armpit, MMG dok kawan-kawan mahu bkuntau le tu kan kat dapur.

Jadi mlm ni dah nk merancang mkn je kat rumah. Tekak pn DH letih seronok mkn kat luar je, lgpon aku dh nk pelan Buang 3 lipat bakul linen yang. Haaaa, aku tkejut MMG KORG bukan super duper MLS petunjuk tentang Mesin lipat-lipat lipat ni.klu telah mewujudkan, saya sggup Simpan je PSL nk beli benda-benda haha * Berangan ne tu. OK, bye ibu kendi jauh melalut ini, biarkan tgk resipi paling sederhana yang kalian perlu sediakan. Sangat mudah ok, walaupun yang xtau boleh MSK MSK menu ni pn.

Sekian lama saya akan meninggalkan dengan Nina SL resipi menerai dan mengopipes beliau juga akhirnya dibuat MLM la… Terima kasih Tuhan… Yummy! Tang bahan2 tidak jatuh sangat sakit buat kecuali bahawa, sebagai hiasan Gantikan cilantro saderi untuk saderi berikutan dah abis stok. IPod tidak makan yang masa apabila ditabur cilantro, kerana minyak wangi. Mudah aje penyediaan sos ayam ni dan bahan2 telah menjadi perkara biasa di dapur. Perbincangan hampir cuba resipi dengan Nina atau lebih glamer Sweetlily nama samaran ni.

Resepi Ayam Masak Sos

Resepi Ayam Masak Sos

Ayam masak sos

Bahan-bahan resepi nasi ayam :

  • Ayam (kepak bahagian la kali kisah ke dada ke paha, Semua boleh)
  • Sos tiram
  • Sos cili
  • Sos tomato
  • gula
  • garam
  • Serbuk kunyit
  • Bawang merah
  • bawang putih
  • halia

Langkah-langkah resepi ayam masak merah :

  1. Potong ayam kecik2 @ nk kerukunan kurang berapa, Nk keping semua blh. Pastu 6,8,12,14, memburuk-burukkan ayam dengan sedikit serbuk kunyit dalam sudu teh garam dan rasa.gorengkan. kali perlu goreng lama2 ye, lihat dh blah a sedikit garing kulit ayam dh boleh angkat dan melambungkan ia.
  2. Panaskan minyak lepas ayam, mengurangkan minyak jika minyak terlalu byk.pakai bertahan beberapa ja, xelok dengan minyak byk.pastu tumiskam BWG merah, putih dan halia yang telah dipotong2. Orang dh masukkan sos harum, sos dan cili sos. Anggaran dalam topik ni la kuantiti sos. Saya xpernah langkah pn, saya hanya campak2 je.
  3. Kemudian, masukkan sedikit air, gula, n garam. Ia harus mencatat manis n garam xperlu banyal eh, sos dh intrauterine dapat bertahan. Tambah ayam dan TGU hendak mendidih.korang la RSA manis masam sos adalah masin.

Baca Juga : Resepi Ayam Goreng Tepung Paling Sedap

Tadaaaa!! dan dh dh sedia makan boleh sahaja panas2 sedap beras ya !

Resepi Ayam Masak Sos | Syatama Ginola | 4.5