Resepi Ayam Masak Merah Simple

Resepi Ayam Masak Merah Simple – Puasa ini adalah bahawa saya seperti merasa seperti makan… Aku jenis malas pulak bazar… Kalau berhenti berfungsi kembali, maka ia akan terus kembali ke rumah… perlahan entah bagaimana… Saya masih akan masak untuk hubby jenis kat rumah… pastu suka makan, aku ingin memasak… Jika dia berada di belakang yang pertama, maka dia akan hanya membawa keluar hidangan masak nasi yang saya mahu dengan… nanti bila saya pergi balik, senang sedikit. menjimatkan masa… x tunggu anak crummy balutkan pertama ikan @ ayam…

Saya tau… bulan puasa ni dah mesti ramai yang fikir dok esok… apa yer pergi ke memasak? bukan? Saya suka gak fikirkan itu lagi dok… dari opis… 2 hari yang lalu… tiba-tiba saya tekak berasa seperti makan dengan Ayam Merah. Saya juga melakukan la Merah dengan Ayam kepada saya, sup ayam untuk Hubby hanya sayur Pak Choy masak sos tiram… hanya la… berdua je pun… Kalau tiada telah sentiasa mahu untuk mencuba versi Laksa Ayam dengan Merah yang saya Salin resipi… seterusnya la ni… kamu Jangan bimbang, resipi adalah sangat mudah. Aku yang saya tidak adalah jenis susah2 cinta apabila memasak ni.

Resepi Ayam Masak Merah Simple

Resepi Ayam Masak Merah Simple

Merah dengan ayam mudah dan sedap

Bahan-bahan resepi ayam masak halia :

Separuh ayam keping (Bercampur dengan kunyit dan garam dipanggang setengah matang)
Bawang yang
4 ulas bawang putih
Sejumlah ibu jari halia
Cili kering (ikut persekitaran penanaman lada yang kalian sukai) terlebih dahulu direndam di dalam air panas

Campuran resepi nasi ayam sedap :

A Serai – ditoreh
Sebiji Tomato – 4 keping
Bawang yang
Minyak masak secukup rasa (boleh guna ayam minyak masak kembali)
Sos cili – agak2 je (tidak banyak, sejurus manis)
Garam secukup rasa
Scallions (JAP adalah takpe)

Untuk melakukan ini resepi masakan ayam berkuah :

Kacau sehingga minyak campur rehat.
Masukkan sos cili
Kemudian, hanya Tambah garam, ayam sudah panggang, sos cili, limau dan sos tomato. ADUN rata.
Jadi ia tertakluk, tambah bawang dipotong Negeri.
Gaul rata dan biarkan layu sedikit bawang.
Tutup api.
Garnish dengan scallions la.
Selepas siap dibina.

Bukan… mudah kerana saya mengatakannya? Saya pun jenis macam ayam tanpa tempat letak kereta 4 empat tu merah… Saya tidak suka ialah… bila sup masak tomato,  nasi tempahan saya meletak…

Ada Laksa mahu cuba resepi nasi ayam simple ? Jangan segan… Salin kat tekak… kerana saya adalah baik hanya kerana suami. Maaf jika saya tidak banyak yer baik… 🙂

Resepi Ayam Masak Merah Simple | Syatama Ginola | 4.5