Resepi Ayam Masak Merah Paling Simpel

Resepi Ayam Masak Merah Paling Simpel – Sekarang banyak hak perkahwinan, sekarang jika anda mahu kenduri kuat x perlu menunggu cuti sekolah telah pun berpisah kan… rasa je n melakukan segala-galanya ok, jalaaannnn… hehe… Ni kes x puas makan ikan Pesta ini adalah suatu pesta untuk keluarga sendiri self-penarafan ini tidak perlu bekerja balik rumah masak sendiri je… Jadi la ikan-gaya perayaan begitu… hehe… Resipi ni dari kami tu.. lagu sedap! Ia adalah baik, tetapi x untuk minyak masak nasi pun… maleehhh… Ummi je separuh dari resipi asal ini.

Jika saya dapati resepi Pak II, kami mahu cuba… Sebab resepi tidak mengecewakan. Lagipun, Encik Hang ia mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang masakan jadi tiada siapa untuk menjadikannya sebagai sumber rujukan saya untuk mencuba resepi2 baru.

Sebenarnya, saya masak resipi ini hari kerana saya ingin menghabiskan apa-apa lebihan tomato buat lasagna. Biarkan lama2 nanti aku yang indah juga dibelanjakan. Last2 terjumpalah resipi… Dah rakan kongsi kan ni…

Resepi Ayam Masak Merah Paling Simpel

Resepi Ayam Masak Merah Paling Simpel

bahan-bahan resepi ayam masak merah tanpa santan :

  • 1 ayam (disembelih dan berpakaian. Campurkan dengan sedikit serbuk garam dan kunyit dan goreng separuh masak dan ketepikan)
  • 2 atau 3 sudu pes cili dicampur dengan bawang dan bawang putih.
  • 1/2 botol sos Amina Hasan (UMI untuk hidup JE)
  • Bahan-bahan untuk tumis:
  • 3 ulas bawang putih (dihancurkan)
  • 2 ulas bawang putih (dihancurkan)
  • 1 inci halia (dihancurkan)
  • 2 tangkai Serai (dihancurkan)
  • 1 batang kayu manis
  • 1 sudu teh buah pelaga
  • 2 star anise sedikit gula dan garam
  • 1 cawan air (untuk sos)
  • 1 bawang besar (dihiris bulat)
  • sos tomato / Nenas (mengikutinya)
  • sedikit bawang untuk hiasannya adalah
  • minyak untuk menggoreng

Kaedah memasak resepi ayam masak merah mat gebu :

  1. Panaskan kuali dengan minyak lebihan lepas ayam, tumis bawang putih, bawang dan halia.
  2. Apabila anda wangi, masukkan bahan-bahan pes cili dan kacau. Tambah Serai, kulit kayu manis, buah pelaga dan star anise. Kacau dan membenarkan lebih banyak minyak dan cili kering.
  3. Masukkan air dan kacau. Jika anda suka Kuah oleh penambahan air. Kacau sebentar.
  4. Tambah bahan-bahan sos tomato dan kacau sehingga tebal.
  5. Masukakn gula dan garam secukup rasa.
  6. Bilakah saya masukkan bawang yang gelap dan ayam goreng lebih awal.
  7. Tambah tomato atau Nanas (mengikutinya). Kacau hingga ayam sebati dengan Kuah.
  8. Meninggalkan yang diringkaskan dan bolehlah dihidangkan dan ditabur dengan chives di atas.

Baca juga : Resepi Ayam Masak Merah Paling Sedap

Artikel kami tentang resipi yang mudah untuk nasi ayam. Kami berharap dapat menjadi manfaat kepada anda semua. terima kasih

Resepi Ayam Masak Merah Paling Simpel | Syatama Ginola | 4.5