Resepi Ayam Goreng Pandan Paling Best

Resepi Ayam Pandan Paling Best – Kerana semalam ada satu permintaan Assalamualaikum resepi goreng ayam pandan daun itu, jadi hari saya berkongsi resipi untuknya. Mudah dan lazat. Saya suka. Ia digunakan untuk menjadi malas kerana saya tidak suka daun pandan Buka pembalut di itu. Tetapi sekarang saya lebih suka di cantas kerana pijar 4 jam, aku peduli lebih goreng ayam pandan ni dah. Haha. Bebel-bebel masa tu Balut daun pandan. Saya berkata pada Kaklong, ‘saudara, jika selepas ini tiada hadir ko ni ayam pandan Jangan lupa mengambil 8 untuk letak dalam pinggan’.

Sesetengah orang Balut dia petite, petite, seperti sarung tangan. Kitorang Balut bodoh seperti itu kerana gembira kerana mahu membuat makan nanti. (Baca: Malas) Haha. Untuk melihat sisi yang licin luar tu pernah kado yang indah, daun-daun? Sebenarnya, jika kita kemudian pound kilat goreng Kadek perbezaan tiada, tetapi penting pembentangan sebelum ia masak. Untuk memotivasikan diri sendiri untuk menjadi rajin memasak lebuh raya.

Jika malas untuk membalut pandan atau Kadek sumber, goreng seperti itu sajer paun denda, terlalu. Lif baru dari dalam kuali tu, sekali dengan dia serbuk, campuran dengan panas nasik + kipas udang sos merah, perggghhhh pengsan. Dah. Jangan berkata banyak, menyemak ok resipi ini?

Resepi Ayam Goreng Pandan Paling Best

Resepi Ayam Goreng Pandan Paling Best

Bahan-bahan resepi ayam goreng pandan mudah :

  • Ayam (dipotong 20 menyeronokkan kanak-kanak la Balut)
  • 10 bawang merah atau Bawang besar 2
  • Bawang kecil Selabu
  • 10-15 mengisar dikeringkan cili (direbus dahulu)
  • inci halia
  • Inci kunyit
  • Spoonful daripada aniseed
  • Spoonful dari jintan putih
  • spoonful daripada ketumbar
  • Gula / garam / Ajinomoto (pilihan) secukup rasa
  • Daun Pandan dan toothpicks
  • minyak

Cara membuatnya resepi ayam goreng pandan simple :

  1. Kisar semua bahan kecuali ayam, daun pandan dan minyak dia jelas. Bola tampar ialah jika ada blender dengan ayam sekali. Letakkan sedikit air je. Hanya cukup untuk memastikan semua Jangan dimusnahkan bahan banyak air tidak akan menyebabkan cecair syiok.
  2. Marinate ayam blender bahan yang lebih awal. Beliau marinate sekurang-kurangnya sejam. Semula tidak lama lagi kerana beliau adalah baik Berendam dalam ayam jadi sedap lagi.
  3. Selepas itu Balut dalam daun pandan dan prick dengan sebuah tusuk gigi ke la wraps tu tak terbukak untuk minyak dan selepas itu masukkan ayam. Goreng sehingga rangup ayam goreng yang biasa tu.
  4. Langkah kanan selewat-lewatnya? Sesetengah orang suka madu jika hendak meletakkan tetapi saya mendapat nasihat kalau-kalau dia Utara sebagai nasib… Jadi tidak benar-benar terbaik. Ingat. Pembentangan adalah penting. Hahaha. Kat Restoran Thai biasa banyak menjual ayam pandan ni. Sazli seperti sialan. Beliau kemudian boleh membekalkan beliau dengan ayam bawak pergi ke tempat kerja. Firma tempat letak kicap dalam plastik. Makan dengan nasik. Je tu dah ada perlukan ikan lain. Giler sedih je sebelah. Haha.

Baca Juga : Resepi Ayam Goreng Pandan Sedap

Tetapi bagi Sazli tu la apa-apa kerana semua katanya baik dan semua boleh memberi ganjaran buat kiss dia makan. Dia benar-benar menghargai apa yang saya masak. Mana dan mengapa saya suka memasak untuknya dan dia makan. Jangan sekali-kali mengadu tentang hal itu. Mungkin saya masak dengan betul iPod (soda) atau mungkin kerana beliau menghargai usaha saya memasak. Apa-apa la. Saya berjanji saya tidak pernah di hari lahir saya 10 ke Prada. Tu jer. Bai.

P / s: Petua akan menghilangkan pijar tangan adalah sama ada tangan yang memerah cahaya itu dengan kelapa boleh atau memburuk-burukkan dengan minyak masak. Biar tu 10 pusingan lepas tekan je. Kemudian beliau adalah ok. Jika lagu keazaman mahu menunggu 4 jam baru pijar ingin kehilangan £ okay juga. Pengembaraan yang baru. Atau boleh menggunakan plastik untuk mengelakkan tangan terikan rempah lada semua itu kulit orang hubungan. Tetapi yang pijar mengatakan dia wa lu babe, teman babi. Suami hilang pahala awal-ripening lebih awal.

Resepi Ayam Goreng Pandan Paling Best | Syatama Ginola | 4.5